Movember 2014 v ČR: 18 tisíc „kníráčů“ podpořilo dobrou věc
Všimli jste si kníratého šílenství, které každý listopad zaplaví ulice? Co všichni s těmi kníry mají? Nejde jen o obyčejný módní výstřelek, kníry mají upozornit na důležitou otázku mužského zdraví. Přinášíme krátké ohlédnutí za letošním ročníkem.
Měsíc bez holicího strojku
Nápad, že se muži přestanou holit a nechají své tváře zarůst mužnými kníry, vznikl v Austrálii. Poprvé se uskutečnil už v roce 2003 a od té doby oslovil statisíce mužů. Nadace Movember, která za celým projektem stojí, má za cíl zlepšovat mužské zdraví po celém světě. Díky knírům se jí daří zvednout nejen povědomí veřejnosti o možnostech léčby a prevence nemocí, ale hlavně získat finanční prostředky na realizaci svých cílů.
Jak celá kampaň funguje?
Hnutí Movember si získalo velkou oblibu díky tomu, že jde vlastně o hru. Každý, kdo se chce zúčastnit, se může zaregistrovat na stránkách movember.com a se svým knírem sbírat příspěvky pro celou nadaci. Každý den může přidávat své fotky a tím všem ukázat, jak mu knírek hezky roste. Většina dosud holobradých mužů se s rašícím knírem neubrání zvědavosti ostatních, co se to děje a proč si knír nechávají narůst. Díky tomu se myšlenka Movemberu dostává k dalším a dalším lidem. Nemalý podíl na tom má i touha mužů mít ten nejhezčí, nejhustší a „nejvymazlenější“ knír ze všech. Z hnutí za dobrou věc se tak stává zábava i recese.
Hlavní cíle
Témat pro podporu mužského zdraví je mnoho, Movember se soustřeďuje zejména na rakovinu prostaty, varlat a problémy mentálního zdraví. Jaké jsou cíle kampaně?
- Snížení úmrtnosti na rakovinu varlat a prostaty.
- Snížení počtu sebevražd.
- Podpora mužů žijících s rakovinou varlat.
- Podpora mentálně nemocných mužů.
- Zvýšení informovanosti o tom, jak se vypořádat s psychickými problémy.
Nadace zdůrazňuje, že muži se méně často se svými problémy svěřují svému okolí. Ať už jde o zdraví, či psychiku, často své obavy dusí v sobě a nenechají si poradit. Proto se kampaň věnuje zejména tomu, aby se muži nestyděli se svými problémy svěřit a začít je řešit. Stejně tak jako se nestydí vyjít na ulici s výrazným knírem, by se neměli stydět ani v jiných otázkách. Díky tomu, že kampaň oslovuje zejména mladé lidi, je naděje, že až se oni budou potýkat s nějakým zdravotním či jiným problémem, budou vědět, na koho se obrátit.
Movember v číslech
- Jen za rok 2014 se akce zúčastnilo 712 580 mužů z celého světa.
- Zatím (k 29. 11. 2014) se vybralo celkem 1,3 miliardy korun.
- Za Českou republiku se letos neholilo 17 673 mužů a vybrali přes 4 miliony korun.
Zdroj: http://cz.movember.com