Z naší poradny: Rodiče jsou často vystrašení, odpovědi lékařů je uklidní a nasměrují
Přečtěte si pět příběhů s dobrým koncem inspirovaných rodičovskými dotazy, které se objevily v online poradně uLékaře.cz. Díky tomu, že rodiče přiloží k dotazu i fotosnímek postiženého místa či jinou dokumentaci týkající se zdravotních potíží dětí, mohou od našich lékařů dostat co nejvíce podrobnou a zároveň často i velmi uklidňující odpověď, která je nasměruje k další pomoci či léčbě.
Když jde o zdraví dítěte, jen „googlit“ nestačí
„Moc děkuji za Vaši podrobnou odpověď a vstřícnost, paní doktorko. Byla jsem z toho vystrašená a hodně jste mě uklidnila,“ napsala maminka 9letého syna v reakci na odpověď naší lékařky. Prostřednictvím online formuláře odeslala dotaz poté, kdy jejímu dítěti byla diagnostikována mononukleóza a chyběly jí potřebné informace související s dietními opatřeními. Do naší poradny ji přitom na základě vyhledávání na internetu dovedla potřeba najít v záplavě informací o dietě při tomto onemocnění takové, kterými svému nemocnému dítěti neublíží, tedy informace odborně ověřené.
Dát, či nedat? Toť otázka
Díky tomu, že naše poradna funguje nepřetržitě, tedy 24 hodin denně včetně víkendů, nejsou výjimkou dotazy, které vyžadují bezprostřední odpověď. Jako v případě, kdy si maminka nebyla jistá, jestli může ani ne dvouleté dcerce preventivně podat před dlouhou cestou autem lék proti nevolnosti a zvracení, případně jakým způsobem a v jakém množství. Díky rychlé odpovědi dětské lékařky na prázdninovou cestu vyrazili s doporučením podat tak malému dítěti raději přírodní prostředky či prostředky regulační medicíny a s dalšími praktickými informacemi. „Moc děkuji, budu se Vašimi radami řídit,“ kvitovala maminka odpovědi dvou lékařů (dětského lékaře a specialisty) z našeho týmu.
Dva jsou někdy víc než jeden
„Děkuji za rychlou a velmi užitečnou odpověď paní doktorky, chtěla jsem znát názor jiného kožního lékaře a její odpověď mě uklidnila,“ napsala maminka 7letého chlapce, která v naší poradně konzultovala postup léčby ošetřující kožní lékařky, k níž se synem dochází. Dlouhodobě jej trápila vyrážka, na kterou nezabírala dosavadní léčba, a byl mu proto předepsán lék na předpis, o němž se maminka při vyzvednutí v lékárně dozvěděla, že je určen dospělým. Díky tomu, že přiložila fotografii postiženého místa, mohl lékař při online konzultaci potvrdit stávající diagnózu i vhodnost zvolené léčby.
Za vším hledej…
Někdy se díky vzdálené konzultaci s našimi lékaři podaří vypátrat třeba i to, že příčinou nepříjemného zdravotního problému může být domácí mazlík. Tak tomu bylo v případě kočičky, u níž se vyskytlo plísňové onemocnění. Rodiče nebyli při návštěvě u veterináře varováni, že jde o infekční onemocnění, které se v podobě zánětlivého kožního onemocnění může přenést na děti, jež si s kotětem hrají. Na základě popisu zdravotních potíží v online formuláři a přiložené fotodokumentace shodných kožních potíží u sourozenců naši lékaři doporučili návštěvu specialisty, aby mohli být vhodně přeléčeni všichni dvounozí i čtyřnozí malí pacienti. Kromě toho také poradili bezprostřední „první pomoc“ v podobě volně prodejných přípravků. „Chci poděkovat za rychlou pomoc a radu, kožního lékaře jsme navštívili a už se léčíme,“ napsala záhy maminka.
Jedna fotka – a je jasno
Obzvláště u malých dětí se rodiče nezřídka rozmýšlejí, zda je návštěva lékaře skutečně nutná. I tehdy může pomoci konzultace v online poradně – jako v případě, kdy naši lékaři zodpovídali dotaz týkající se opakovaného zánětu spojivek u tříleté holčičky. Díky tomu, že byla k dotazu přiložena fotografie aktuálního stavu očička dítěte, mohl dětský lékař a následně i specialista maminku utvrdit v tom, že další osobní návštěva „na očním“ či v ordinaci ošetřujícího praktického dětského lékaře je opravdu nezbytná, aby se léčba nezanedbala a stav dítěte se nezhoršil. Následující den se maminka s holčičkou na doporučení našich lékařů vydala do oční ambulance v místě svého bydliště s jasnou představou o tom, co je třeba.
Zeptejte se také.
Poradna uLékaře.cz je otevřená pro dotazy týkající se jakýchkoliv zdravotních potíží a objednání k lékaři 24 hodin každý den, včetně víkendů a svátků.