10 tipů pro lepší den
V dnešní, uspěchané době máme na vše většinou velice málo času. Zkuste si ale ve svém programu najít několik volných minut, zamyslete se, zvolněte a dobijte se energií. To vše děláte pro své tělo a ne nadarmo se říká „Ve zdravém těle, zdravý duch“. Pro nemocné rakovinou toto platí dvojnásob.
V dnešní, uspěchané době máme na vše většinou velice málo času. Zkuste si ale ve svém programu najít několik volných minut, zamyslete se, zvolněte a dobijte se energií. To vše děláte pro své tělo a ne nadarmo se říká „Ve zdravém těle, zdravý duch“. Pro nemocné rakovinou toto platí dvojnásob.
Jak se „hodit“ do pohody
- Postel. Zaveďte si rituál, že hned ráno si ustelete postel. Navodíte tak příjemné a uklidňující prostředí ve vaší ložnici.
- Připravte si svačinu. Ještě než vyrazíte do práce, přemýšlejte, co si dáte dopoledne dobrého a zdravého k jídlu. Mějte připraveno jablko či jiné ovoce, sýr nebo jogurt. Nedopusťte, aby vás v průběhu dne zaskočil hlad.
- Ukliďte pracovní stůl. Budete-li si udržovat přehledný a čistý stůl, zlepší se vám nálada, zvýšíte produktivitu a budete mít v pracovních věcech přehled.
- Dobijte se hudbou. Tóny léčí, mají pozitivní účinky na naši náladu. Proto si s sebou nezapomeňte vzít mp3 s oblíbenou hudbou.
- Obklopte se vůní citrónu. Japonští vědci zjistili, že linalool, látka obsažená v citrónu, má protizánětlivý a protistresový účinek. Také jiné byliny (bazalka, levandule) snižují vnitřní napětí.
- Protáhněte se. Nemusíte holdovat joggingu, ale zdravé protáhnutí v průběhu dne uvolní svaly a zlepší krevní oběh.
- Meditujte. A zkuste i hluboké dýchání. Není potřeba žádné speciální vybavení, jen pohodlná poloha v křesle či na podlaze. Meditacemi předejdete depresi a stresu.
- Deník. Zaznamenávejte si drobnosti, které vám udělaly radost, i vše, co se vám povedlo.
- Vypněte elektroniku. V dnešní době je mnohdy nezbytné být online a stále dostupný na telefonu. Není ale podmínkou být ve spojení se světem 24 hodin denně. Prostě techniku vypněte a užívejte klidu – odpočívejte, relaxujte…
- Priority. Nepřetěžujte se. Sestavte si seznam povinností a zefektivněte svoji práci. Neodkládejte prioritní věci, stresovalo by vás to, a stejně se jim nevyhnete. Ty méně důležité pak s klidem můžete odsunout.
(jakr)
Zdroj: www.webmd.com