Virtuální čekárna propojí pacienty s praktickými lékaři – kdykoliv a online
Současná pandemie COVID-19 ukázala, jak výraznou pomocí mohou být nejen ve zdravotnictví moderní technologie. Distanční medicína založená na vzdálené komunikaci lékaře s pacientem prostřednictvím moderních komunikačních technologií už není jen hudbou budoucnosti, ale je realitou. Virtuální čekárna ČR, která startuje 12. května 2020, je jedním z těchto řešení. Nechcete už trávit svůj čas zbytečně v čekárnách ordinací svých praktických lékařů? Využijte Virtuální čekárnu ČR a konzultujte svůj zdravotní stav se svým lékařem kdykoliv a online!
Co je Virtuální čekárna?
Virtuální čekárna je projekt, v němž spojily síly dvě osvědčené služby – medicínská online poradna a objednání k lékaři uLékaře.cz a edukační portál určený lékařům – proLékaře.cz. Do Virtuální čekárny se tak může teoreticky zapojit až 40 000 lékařů registrovaných na portále proLékaře.cz a propojit se s 10 miliony obyvatel ČR, kteří s nimi mohou vzdáleně konzultovat svůj zdravotní stav.
Jak Virtuální čekárna ČR funguje?
Každý, kdo má nějaký zdravotní problém, může jít na stránku uLékaře.cz. Přes ni vstoupí do Virtuální čekárny ČR (VČ), vybere si z nabídky a v ní označí svého praktického lékaře. Uvede své identifikační údaje, vyplní jednoduchý dotazník o bezinfekčnosti a v krátkosti popíše svůj zdravotní problém. Pokud je jeho ošetřující praktický lékař do Virtuální čekárny ČR zapojen, dostane prostřednictvím služby uLékaře.cz pacientův dotaz a buď pacientovi odpoví, nebo si ho objedná k návštěvě.
Efektivita na prvním místě
Výhod systému je mnoho. Jednou z nejdůležitějších je však jeho efektivita. Stejně jako pacient, který může zadat svůj dotaz kdykoliv a odkudkoliv − třeba i z autobusu po cestě z práce a stačí mu k tomu jen mobilní telefon s internetem nebo počítač −, tak i lékař se může vyřízení pacientova požadavku věnovat v závislosti na svých časových možnostech. Pacient tak nemusí kvůli odpovědi cestovat do ordinace a tam čekat v potenciálně infekčním prostředí, než se mu dostane odpovědi, a lékaři se uvolní ruce na práci s dalšími pacienty, kteří potřebují osobní kontakt.
Vyšší efektivita s sebou samozřejmě přináší i vyšší zisky a lékaři tak mohou díky vyšší efektivitě práce dosáhnout i na zajímavé benefiční programy jednotlivých zdravotních pojišťoven.
Odpověď dostane každý
Další výhodou, kterou ocení jak lékaři zapojení do VČ, tak pacienti, je fakt, že prvotní triáž pacientů provedou lékaři služby uLékaře.cz, kteří již nyní odpovídají v poradně 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Ošetřující praktický lékař tak dostane společně s požadavkem svého pacienta rovnou i návrh řešení problému, s nímž může naložit podle svého vlastního uvážení. Tento fakt je výhodou i pro ty pacienty, jejichž praktičtí lékaři do VČ zapojeni nejsou. Mají tak jistotu, že na svůj dotaz dostanou vždy odpověď lékaře.
„V současné době je služba Virtuální čekárny jak pro pacienty, tak pro lékaře zdarma,“ upozorňuje Martin Pospíšil, výkonný ředitel společnosti uLékaře.cz. Jediné, co musejí lékaři udělat pro to, aby mohli být do Virtuální čekárny ČR zapojeni, je mít registraci na portále proLékaře.cz, která je také zdarma, a na něm se pak zaregistrovat do Virtuální čekárny ČR. Možnost registrovat se mají od 12. 5. a první pacienty mohou začít prostřednictvím VČ dostávat od 1. června 2020.
Kromě výhod služeb VČ získávají lékaři také možnost vytvořit si medailonek své ordinace a jeho prostřednictvím zveřejňovat aktuality týkající se např. změny ordinačních hodin, termínu dovolených apod. Pokud si chtějí pozvat pacienta k vyšetření a nemají vlastní objednávkový systém, mohou také využít systém Virtuální čekárny ČR.
Pacienti pak získávají jistotu, že každý jejich dotaz související s jejich zdravotním stavem bude zodpovězen a ušetří tak čas i peníze za cestu ke svému ošetřujícímu praktickému lékaři.
redakce uLékaře.cz